V (RUDENS) SESIJOS
RYTINIO plenarinio posėdžio NR. 277
STENOGRAMA
2010 m. lapkričio 30 d.
Akcizų įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-564(4) (svarstymas)
B. VĖSAITĖ (LSDPF). Gerbiamieji Seimo nariai, Ekonomikos komitetas pritarė akcizo tarifui 3200 Lt. Balsavimo rezultatai: 6 – už, 3 – prieš, susilaikiusių nėra.
PIRMININKĖ. Dėkoju, Birute. Tada gal ir likite tribūnoje, nes jūs užsirašiusi dalyvauti diskusijose.
B. VĖSAITĖ (LSDPF). Gerbiamieji kolegos, aš kreipiuosi į visus antialkoholinio fronto dalyvius ir generolus. Iš tikrųjų dirbdama Ekonomikos komitete matau, kad nacionalinė alkoholio pramonė yra priversta prie žlugimo ribos. Ir tikrai tai kelia didelį susirūpinimą. Aš manyčiau, kad apskritai dėl alkoholio akcizų taikymo yra labai daug sumaišties. Jeigu mes pasižiūrėtume, kiek alkoholio akcizai pakelti nuo to, koks yra reikalavimas Europos Sąjungoje, tai yra 2,5 karto.
Dabar žiūrėkite, kas darosi rinkoje. Rinkoje ima dominuoti tikrai nelietuviška produkcija, jūs matote, kad atsiranda „Zielionaja marka“ ir panašūs alkoholiniai produktai. Lietuva yra maža rinka, ją paimti labai lengva, tai dabar ir vyksta. Iš „Alitos“ yra atleidžiama 30 % žmonių, iš Anykščių atleidžiama apie 50 % žmonių, nes didieji distributoriai, norėdami užimti mūsų rinką, duoda didžiules nuolaidas, ko jau mūsų alkoholio pramonė tikrai negali daryti. Aš, būdama didelė kovotoja su alkoholizmu, jums labai atsakingai sakau, kad šita rinka tikrai neliks tuščia, mes sunaikinsim savo alkoholio gamintojus, bet ateis kitataučiai. Iš tikrųjų tai labai rimta padėtis.
Iš kitos pusės, aš noriu pasakyti, kad alkoholio prekybos laiko pratęsimas neduos reikiamo rezultato. Ir čia mes tiktai girdysim tuos, kurie jau yra šiek tiek išgėrę. Ir su tuo sutinka ir profesinės sąjungos, atstovaujančios alkoholio gamintojams, taip pat asociacijos nariai. Labai atsakingai prašau: jeigu nenorime sunaikinti šitos šakos, aš siūlau pritarti Ekonomikos komitetas sprendimui dėl 3200 Lt, nes tikrai per konkurenciją su kontrabandiniu alkoholiu, o tai būtų jau rimta konkurencija, mes šiek tiek palaikytume savo alkoholio pramonę, nacionalinę pramonę.
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, aš suprantu, kad tema labai svarbi, bet nereikia taip triukšmauti, nieko negirdėti. Kviečiu P. Gražulį į tribūną diskusijai. Jo nėra. Tada E. Klumbį.
E. KLUMBYS (TTF). Gerbiamoji Seimo Pirmininke, gerbiamieji kolegos, aš pirmiausia noriu pradėti kalbą nuo to, kad mane taip gana nemaloniai nustebino prieš mane kalbėjusios prelegentės išsakytos ksenofobinės nuotaikos dėl užsieniečių. Koks skirtumas, užsienietis ar lietuvis, jie visi yra žmonės, jie yra gamintojai, ir galbūt reiktų į tai žiūrėti kiek kitaip. Aš kalbu čia, stovėdamas tribūnoje, kaip tautininkas plačiąja prasme.
Mes kalbame apie alkoholio akcizą. Tai yra visiems žinomas dalykas: jeigu mes iš tikrųjų nuoširdžiai norime kovoti su alkoholizmu, mažinti alkoholio suvartojimą, yra dvi pagrindinės priemonės. Pirmoji – prieinamumo prie alkoholio mažinimas ir antroji priemonė – alkoholio kainos didinimas. Ką mes darome Lietuvoje? Kas įdomiausia, kad tai yra daroma ne be valdančiųjų konservatorių, krikdemų pritarimo. Pirma, mes jau tą matėme praeitą savaitę, po svarstymo stadijos buvo padidintas prieinamumas prailginant prekybos laiką. Šiandien mes darome antrą žingsnį – mažiname kainą.
Yra aiškūs kriterijai, kurie apibrėžia alkoholio mažėjimo tendencijas, objektyvūs kriterijai – tai yra alkoholinių psichozių, mirčių nuo alkoholio ir avarijų, kurias padarė neblaivūs vairuotojai, skaičius. Per paskutinius porą metų šitie skaičiai ryškiai sumažėjo. Noriu pasakyti, spekuliuojama ir tuo, kuomet buvo uždrausta prekyba rugsėjo 1 d., kolegos čia, Seime, šnekėjo, kad žmonės prisipirks anksčiau, rugpjūčio 30 d., 31 d., ir rugsėjo 1 d. gers. Nieko panašaus! Apsinuodijusių moksleivių skaičius po šito sprendimo, jūsų žiniai, sumažėjo drastiškai. Tai akivaizdžiai parodo, kad šios priemonės yra efektyvios. Aš visiškai suprantu liberalus, kurie atkakliai stumia alkoholio vartojimo programą Lietuvoje.
Dar vienas argumentas, kuris yra vartojamas oponentų, yra tai, kad suklestės konkurencinė naminė gamyba. Gerbiamieji kolegos, ši gamyba buvo ir bus, ir žinokime, kad šioje vietoje prasideda kitos sistemos veiklos baras, būtent Vidaus reikalų ministerijos sistemos baras. Jeigu jai nebus skiriama pinigų, jeigu šita sistema neturės benzino…
PIRMININKĖ. Laikas, kolega!
E. KLUMBYS (TTF). (Baigiu.) …neturės kitų priemonių, viskas bus taip, kaip ir buvo. Taigi kviečiu nepalaikyti šio įstatymo projekto.
PIRMININKĖ. Į tribūną kviečiu A. Sysą. 5 minutės.
A. SYSAS (LSDPF). Gerbiamoji Pirmininke, gerbiamieji kolegos! Aš esu vienas iš autorių šio įstatymo projekto ir neslepiu to. Norėčiau priminti, dėl ko atsirado šis įstatymas. Praėjo tik dveji metai nuo garsių gruodžio naktinių mokesčių įstatymų pakeitimų, ir akcizo padidinimas buvo 2008 m. gruodžio mėnesį, naktį šis procesas buvo padarytas. Koks tikslas buvo didinant akcizą? Ko siekiama? Buvo siekiama ne kovoti su alkoholizmu, pirmiausia surinkti daugiau mokesčių. Pasižiūrėkit, mes visai neseniai svarstėme 2009 m. apyskaitą. Pasižiūrėkite, ar padidėjo pridėtinės vertės mokestis, ar padidėjo gyventojų pajamų ir akcizo mokesčiai po priimtų sprendimų? Aišku, kad ne. Vėlgi, jeigu konservatoriai nebūtų priešinęsi, tai mūsų siūlymas buvo 3740, jeigu neklystu, grąžinti į pirminę stadiją, kuri buvo padidinta, nes alkoholio, ypač stipraus, mūsų parduotuvių lentynose nė kiek nesumažėjo. Paprasčiausiai vietoj lietuviškos degtinės atsirado baltarusiška, ukrainietiška ir visokia kitokia. Tai aš manau, ne tais metodais mes čia kovojam.
Aš tikrai pasisakau prieš alkoholio pardavimo laiko ilginimą. Pasisakau ir balsuosiu prieš. Aš pasisakau už dar daugiau, kad alkoholis būtų monopolizuotas, ir taip, kaip daro Skandinavijos šalys, mes anksčiau ar vėliau iki to ateisime, kad būtų specializuotos parduotuvės, kad būtų labai ribojamas laikas, kad savaitgaliais degtinė ir stiprūs alkoholiniai gėrimai nebūtų parduodami. Šiandien, kada buvo priimtas toks sprendimas, kas įvyko – paprasčiausiai iš kelių Lietuvos įmonių buvo atleista daugiau kaip pusė darbuotojų. Gamyba sumažėjo, įplaukos iš šitų įmonių į valstybės biudžetą sumažėjo. Darbuotojai neteko darbo, gauna bedarbio pašalpas arba dar kokias nors išmokas. Jie nemoka mokesčių. Tai reikia pripažinti savo klaidas ir taisyti. Jeigu mes tikrai norime kovoti su alkoholiu, tai kovokime apskritai, o ne su lietuviškomis įmonėmis, kurios gamina šitą produkciją, joms tiktai keldami akcizą, nes kiti sugeba atvežti pigiau ir parduoti Lietuvoje.
PIRMININKĖ. Ačiū, kolega. Dabar kviečiu Birutę į tribūną, nes yra labai daug pataisų. Pirmiausia Seimo narių B. Vėsaitės ir V. Valkiūno pastaba dėl 1 straipsnio. Birute, jūs pati pristatysite? Ar jau dabar grįžęs yra D. Budrys? Kadangi gerbiamasis Budry, taip išėjo, kad jūs nesugebėjote būti laiku, bet dabar yra pataisų svarstymas, tai gal tada jau jūs į tribūną kaip pranešėjas. Yra B. Vėsaitės, V. Valkiūno pataisa dėl 1 straipsnio. Gerbiamoji Birute, pristatykite pataisą.
B. VĖSAITĖ (LSDPF). Gerbiamieji kolegos, mano akcizas buvo siūlomas, tiesą sakant, didesnis negu tas, kuriam paskui pritarė Ekonomikos komitetas. Ekonomikos komitetas pritarė 3200, o mano buvo 3500, tai tiesiog siūlau dabar apsispręsti.
PIRMININKĖ. Gerbiamoji kolege, kad aš čia kitaip skaitau. Jūsų pataisa yra dėl alaus: „išskyrus nurodytam 2 dalyje, taikoma (8,5 užbraukta) 9,2 Lt už 1 % faktinės alkoholio koncentracijos“.
B. VĖSAITĖ (LSDPF). Galiu ir atsiimti šią pataisą, nes komitetas nepritarė.
PIRMININKĖ. Ačiū. Dėkui. Sutaupėm laiko. Atsiėmė.
Toliau A. Matulas, D. Mikutienė, V. Valkiūnas, V. M. Čigriejienė, L. Karalius, V. V. Margevičienė, katras pristatote?
A. MATULAS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, šiandien stipraus alkoholio ir alaus akcizo santykis skiriasi 5,2 kartais. Tuo tarpu kaimyninėse šalyse, pavyzdžiui, Lenkijoje yra 2,9 kartai, Estijoje – 2,6 kartai, Skandinavijos šalyse – 3 kartai, 1,5 karto. Todėl mes siūlome padidinti akcizą alui 50 %, ir tas santykis būtų lygiai toks pats kaip ir mūsų kaimyninėse valstybėse, ir alus pabrangtų labai nežymiai, bet, manau, tai turėtų įtakos suvartojimui. Suvartojimas šiek tiek mažėtų ir valstybė iš tikrųjų surinktų šiek tiek daugiau akcizų.
PIRMININKĖ. Jūs dabar pristatėte tą pataisą, kad alui taikomas ne 8,5, o 12,75 Lt už 1 % faktinės alkoholio koncentracijos, taip?
A. MATULAS (TS-LKDF). Taip.
PIRMININKĖ. Komiteto nuomonė?
D. BUDRYS (J(LiCS ir TPP)F). Komitetas svarstė, pasiūlymas apskritai yra ne dėl šio įstatymo projekto, nes pastarajam projekte galiojančio įstatymo 21 straipsnis apskritai nėra keičiamas.
PIRMININKĖ. Dabar palaikantys A. Matulo pataisą. (Balsai salėje)
D. BUDRYS (J(LiCS ir TPP)F). Tai yra naujas straipsnis, ir komitetas svarstydamas šiam pasiūlymui nepritarė. Tai mes ir nesvarstėm. (Balsai salėje) Aš ir sakau, komitetas šio pasiūlymo nesvarstė, nes tai yra ne šio įstatymo straipsnis, tai yra 21 straipsnis, ir jisai nėra keičiamas. O tai yra dėl visai kito įstatymo.
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, jūs esate teisūs, nes čia daug kas keitėsi, kai buvo įregistruota pataisa, tai buvo kitaip, o dabar mes šiandien svarstome tik Akcizų įstatymo 26 straipsnį. (Balsai salėje) Tada čia visų, kurie yra registruoti, mes net neturėtume svarstyti.
D. BUDRYS (J(LiCS ir TPP)F). Taip, komitetas ir nesvarstė jų.
PIRMININKĖ. Dėkoju pranešėjui. Dėl 26 straipsnio aš nematau nė vienos pataisos.
Gerbiamieji kolegos, K. Daukšys nori kalbėti dėl viso po svarstymo?
V. MAZURONIS (TTF). Aš dėl vedimo tvarkos. Gerbiamieji kolegos, aš kreipiuosi į poną A. Matulą. Gerbiamasis Matulai, nerodykite kumščio pirmininkaujančiai Seimo Pirmininkei, nes tai nekorektiška ir atrodo chuliganiška. (Balsai salėje)
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, aš Budrio noriu paklausti. Kadangi čia taip pripainiota, tai gal jūs man galite atpainioti. Čia yra 26 straipsnio 1 dalis, o pataisa, įregistruota A. Matulo ir V. Žiemelio, dėl 24 straipsnio 1 dalies. Tai čia apie tą patį, ar nesupratau, kad čia dabar vyksta, užeikit… (Balsai salėje)
D. BUDRYS (J(LiCS ir TPP)F). Gerbiamoji Pirmininke, mes iš tikrųjų svarstėme 26 straipsnį, buvo dėl 21 ir 24 straipsnių pataisų. Gerbiamasis J. Veselka su gerbiamuoju A. Baura taip pat buvo užregistravę dėl 24 straipsnio pasiūlymą. Mes svarstėme ir šiandieną komitete, kadangi buvo priimta, mes priėmėme šitą pasiūlymą. Ten buvo palyginimas, kad iš natūralių vynuogių vaisių gaminamam produktui Lietuvoje yra didesnis akcizas nei atvežtiniam užsienietiškam vynui. Išklausėme komitete „Anykščių vyno“ atstovus, iš tikrųjų jie kalbėjo apie tai, kad gali užsidaryti „Anykščių vyno“ gamykla. Jeigu mes norime taip neva skatinti ekonomiką ir plėtoti kontrabandą, tai valio, prašau, mes galime nepritarti šitam straipsniui.
PIRMININKĖ. Gerbiamasis kolega, jūs šiek tiek suklaidinote.
D. BUDRYS (J(LiCS ir TPP)F). Bet prieš tai…
PIRMININKĖ. Todėl, kad anksčiau buvo 24 straipsnis, ir dėl 24 straipsnio ir kolegos A. Baura su J. Veselka, ir A. Matulas su V. Žiemeliu, ir R. Žemaitaitis dėl 24 buvo pateikę pataisas. Jūs dabar man aiškinate, kad to nereikia svarstyti. Deja, aš čia irgi esu supainiota ir suklydau ir aš būsiu priversta leisti pristatyti tas pataisas kolegoms, nes po transformacijos, kuri įvyko komitete, atsirado 26 straipsnis. Bet iki tol tai buvo 24 straipsnio pataisas.
D. BUDRYS (J(LiCS ir TPP)F). Taip, tai buvo svarstymas dar iki šiandieninio posėdžio. Šitos pataisos buvo apsvarstytos šiandieną. Prieš tai pataisos nebuvo svarstomos, nes nebuvo žinoma mūsų alkoholio gamybos pramonės situacija. Mes žinome, kad šiuo metu bankrutuoja…
PIRMININKĖ. Gerbiamasis kolega, manęs nedomina, kas kur bankrutuoja, mane domina, kaip Statute parašyta, ir kokios mes turime laikytis eilės tvarkos. Aš į įstatymo turinį visiškai nesigilinu. Aš esu posėdžio pirmininkė ir aš žiūriu pagal Statutą, ar aš turiu suteikti teisę Seimo nariui pristatyti savo registruotą pataisą. Aš tikrai dabar, kaip posėdžio pirmininkė, sakau, kad A. Baura ir J. Veselka turi pristatyti pataisą. Kuris pristatote? A. Baura. Prašau. Tai buvo pataisa dėl 24 straipsnio. Pavadinimas? Vadinosi taip: „Vynų iš šviežių vynuogių ir kitiems fermentuotiems gėrimams taikomi akcizų tarifai.“ Teisingai? Prašom pristatyti.
A. BAURA (MSG). Iš esmės gerbiamasis D. Budrys ir pristatė, aš tik noriu dar kartą priminti, kad natūralios fermentacijos vaisių ir uogų vynai, kuriuos gamina „Anykščių vynas“, yra apmokestinti didesniu akcizu, negu įvežtiniai natūralios fermentacijos vynuoginiai vynai. Šitą klaidą komiteto posėdyje pripažino pati Finansų ministerija, ji sutiko, kad būtų teikiama pataisa ir priimant šitą projektą šita klaida būtų ištaisyta. Kita vertus, aš noriu tik priminti, kad iš viso bendro „Anykščių vyno“ pardavimo natūralios fermentacijos vynai sudaro tik 2 %, jie kažkokios didesnės giedros tikrai nepadarys, tačiau mes ištaisysime klaidą ir suteiksime šitai įmonei šansą su tais natūraliais vynais ir toliau verstis ir geriau dirbti.
PIRMININKĖ. Dėkoju. J. Veselka palaiko pataisą.
J. VESELKA (TTF). Gerbiamieji kolegos, įsidėmėkite, Lietuvoje natūralios fermentacijos vynui, gaminamam iš lietuviškų uogų, buvo nustatytas 16 Lt didesnis akcizas negu importuojamam vynuoginiam vynui. Nerasite jūs Europos Sąjungoje šalies, kuri diskriminuotų savo gamintojus. Tik mes dėl Europos Sąjungos pasiryžę viską padaryti. Aišku, toks mažas skirtumas, sumažinimas „Anykščių vynui“, aš galiu pasakyti, 16 centų pusei litro, bus mažesnis akcizas, beveik nulis… iš principo reikia suvienodinti tiek vynuoginiam vynui, tiek natūraliam iš Lietuvoje užaugintų uogų gaminamam vynui. Todėl ir pasiūlėme tą skirtumą panaikinti ir palikti vienodą akcizą tiek Lietuvoje gaminamam vynui, tiek importuojamam vynui. Štai koks visas pasiūlymas. Pritaria Ekonomikos komitetas, tų dviejų nesvarstėme, o tam Ekonomikos komitetas pritarė, nes diskriminacija labai negraži, taip niekas nedaro.
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, ar galime mes irgi bendru sutarimu pritarti šitai pataisai, kuriai pritarė Ekonomikos komitetas? Galime. Dėkoju.
Gerbiamasis Budry, dabar ateikite į tribūną, nes yra A. Matulo ir V. Žiemelio pataisa. A. Matulas pristato ar V. Žiemelis?
A. MATULAS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, man atrodo, kad tie žmonės, kurie domisi, nuo ko vis dėlto priklauso alkoholio suvartojimas, visi supranta ir skaito ir pasaulinės organizacijos, ir įvairių institutų duomenis, kad labiausiai alkoholio vartojimas priklauso nuo kainos, alkoholio prieinamumo, nuo skatinimo priemonių. Kadangi Nacionalinė sveikatos taryba neseniai metiniame pranešime pateikė labai daug informacijos, kad alkoholio suvartojimas mažėja, tai leiskime dabar galiojančiam įstatymui bent jau 2, 3 metus egzistuoti ir po to įvertinkime situaciją ir priimsime sprendimus. Aš ir kolega V. Žiemelis siūlome, kad akcizas etilo alkoholiui liktų lygiai toks pats, koks yra dabar. Ne mažinti, bet palikti tokį patį, kaip dabar.
PIRMININKĖ. Komiteto nuomonė. Komitetas nepritarė?
D. BUDRYS (J(LiCS ir TPP)F). Nepritarė.
PIRMININKĖ. Dabar K. Daukšys prieš pataisą. Nekalbėsite? Gerai. Balsuojame. Kas pritariate A. Matulo ir V. Žiemelio pataisai, balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 110 Seimo narių. Už – 45, prieš – 10, susilaikė 55. Pataisai nepritarta.
Ir dar yra Seimo nario R. Žemaitaičio pataisa. Atsiimate, Remigijau? Tuojau įjungsime. Prašau.
R. ŽEMAITAITIS (TTF). Gerbiamieji kolegos, aš tiesiog noriu atkreipti dėmesį į vieną. Šiandien ir visuomenės informavimo priemonės skelbia, kad Lietuva faktiškai taiko tokius akcizus, kokių reikalauja Europos Sąjunga. Tačiau nieko panašaus. Europos Sąjungos reikalavimai etilo alkoholiui yra 1898 Lt. Pas mus yra 4 tūkst. Per 4 tūkst., tai yra 2, 3 kartus didesnis. Teko pasidomėti gretimų valstybių, Rusijos ir Baltarusijos, kur daugiausia kontrabandos patenka iš ten. Jūs įsivaizduojate, Rusijoje yra 2,5 karto mažesnis akcizas, netgi lietuviškam… ir Baltarusijoje 2 kartus mažesnis už Europos Sąjungos. Tai kaip mes galime kovoti su kontrabanda, jeigu gretimose valstybėse akcizas skiriasi faktiškai 4 kartus? Kolegos, pagalvokime, ką darome. Aš atsiimu tą pataisą, nes komitetas pritarė tarpiniam variantui, ten yra beveik 3 tūkst. Pagalvokime, kaip mes kovojame, kokiomis priemonėmis.
PIRMININKĖ. Dėkojame. Jūs nereikalaujate balsuoti? Dėkoju. Ir dar buvo B. Vėsaitės pataisa, bet ji atsiėmė ją. Daugiau nėra. Dėkoju pranešėjui. Dabar jau tikrai tvarkingai viską išnagrinėjome.
Dabar po svarstymo vienas – už, vienas – prieš. Už – R. Žemaitaitis.
R. ŽEMAITAITIS (TTF). Aš jau nekalbėsiu, jau pasakiau tuos motyvus. Jeigu kovojame su kontrabanda, tai (…) taip.
PIRMININKĖ. A. Matulas – prieš. E. Klumbys. A. Matulas išsitrynė.
E. KLUMBYS (TTF). Gerbiamieji kolegos, aš dar kartą pakartoju, kad mūsų valstybės alkoholio politika, kuri dabar yra vykdoma Seime, yra visiškai priešinga tam, nei deklaruojame kovą su alkoholizmu. Mes darome priešingai – didiname prieinamumą ir mažiname kainą. Praeis metai ar pusantrų ir čia iš tribūnos kalbėsiantys sveikatos apsaugos atstovai pateiks rezultatus, koks buvo šių dienų Seimo sprendimo poveikis. Taigi, jūs iš tikrųjų šiuo sprendimu prisiimate atsakomybę už ateities kartą, už tai, kas atitiks, kas yra susiję su alkoholiu Lietuvoje.
PIRMININKĖ. Dėkoju. Balsuojame. Kas po svarstymo pritariate įstatymo projektui Nr. XIP-564(4), balsuojate už, kas turite kitą nuomonę, balsuojate prieš arba susilaikote.
Balsavo 117 Seimo narių. Už – 67, prieš – 25, susilaikė 25. Po svarstymo Akcizų įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymui pritarta.
Replika po balsavimo – Ž. Šilgalis.
Ž. ŠILGALIS (MSG). Gerbiamieji kolegos, čia jums geriausias pavyzdys, kaip aktyviai sugeba veikti kai kurių sričių lobistai. Pamenate, praeitą kartą svarstėme įstatymą ir buvome sutarę, kad prie to įstatymo negrįšime anksčiau kaip po pusės metų. Pakeitė kelis žodžius ir vėl po savaitės mes jį svarstome. Ir taip nėra galo.
Kolegos, mes kalbėjome, kad reikia grįžti apskritai prie mokesčių sistemos peržiūrėjimo. Tas buvo ir valdančiosios koalicijos susitarime įtvirtinta. Liberalai tai dažnai primena, šneka, deja, nieko nepadaro. Bet pradėti nuo alkoholio mažinti mokesčius, tai tikrai jūsų visuomenė nesupras. Padaryta klaida. Reikia spręsti tokius klausimus konceptualiai.
PIRMININKĖ. J. Veselka – replika po balsavimo.
J. VESELKA (TTF). Gerbiamieji kolegos, galiu priminti, kad nebuvo tų skaičių. 2009 m. sumažėjo akcizų už alkoholį surinkimas 150 mln. Lt. Šiais metais per 8 mėnesius –dar 26. Taigi beveik 200 mln. Lt kasmet prarandame dėl tų akcizų. Geriančių nesumažėjo tiek, gerbiamieji kolegos. Ir visi tie, kurie nenori, kad sumažintume akcizą, duotume darbo čia visiems ir pajamų biudžetui, labai primena ryšį su kontrabanda, nes čia kontrabandininkams peilis po kaklu. Manau, tam tikra rizika, ir mes Ekonomikos komitete pabrėžėme. Tegul būna žinoma, kad šie sumažinimai metams. Jeigu nepagerės akcizų surinkimas, iš tikrųjų Seimas neturės teisės toliau priiminėti mažinimo. Bet šiandien, man atrodo, geras žingsnis žengtas. Kontrabandai smogiame bent alkoholio lygmeniu.
PIRMININKĖ. A. Kubilius.
A. KUBILIUS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, mane stebina toks vieningas gana didelės dalies Seimo narių balsavimas, kuris reiškia vieną dalyką – tai Seimo kreipimasis į Lietuvos visuomenę – „daugiau gerkite“. Tai paprastas pasakymas, kas čia nuskambėjo. Noriu priminti, kad 2008 m. pabaigoje mes svarstėme šiuos klausimus (ir alkoholio akcizo klausimus) labai stipriai paveikti ir tų faktų realaus Lietuvos gyvenimo, tų tragedijų, kurias labai aiškiai matėme. Kai girtas policininkas įvažiavo į vaikų minią Žemaitijoje, užmušęs tris ar kelis vaikus, tai mes tada suvokėme, ką reikia daryti. Dabar atrodo, kad tokių tragedijų nebeatsimename, nes yra tam tikro pagerėjimo. Tada vėl leidžiame ir sakome: gerkite, lietuviai, nes labai reikia pajamų į biudžetą. Atsibuskime pagaliau! (Balsas salėje: „Nebus tų pajamų.“)
PIRMININKĖ. Gerbiamieji kolegos, mes tikrai gerokai vėluojame, dar yra daug darbų, ar būtinai norite kalbėti? Reikalaujate? Aš galiu ir neduoti jums kalbėti. (Balsai salėje) Tą patį per tą patį, atrodo, kad esminis gyvenimo klausimas šiandien sprendžiamas. (Balsai salėje) Kaip? Prašom. Pasiūlymą turi.
V. P. ANDRIUKAITIS (LSDPF). Gerbiamoji Seimo Pirmininke, išties čia yra pritarimas po svarstymo. Aš nepritariau, kaip ir A. Kubilius, ir manau, kad priėmimui mes turėtume pareikalauti Sveikatos ministerijos, taip pat Nacionalinės sveikatos tarybos medžiagos, kad tie kolegos, kurie balsavo dėl tokios akcizo formuluotės, gautų truputį daugiau informacijos, kodėl kolega A. Kubilius yra teisus (…). Aš prašau Nacionalinės sveikatos tarybos, Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos duomenų, kad pamatytų, ką mes norime čia padaryti.
PIRMININKĖ. Gerbiamasis kolega, man atrodo, prieš mėnesį buvo Nacionalinės sveikatos tarybos metinis pranešimas ir jūs visi, Seimo nariai, gavote ataskaitą, viskas ten yra parašyta. Tik reikia atsiversti, pasiskaityti. Bet čia, man atrodo, visi viską žino, tik yra kiti interesai.
Gerbiamasis, trumpai.
K. KUZMINSKAS (TS-LKDF). Labai ačiū, Pirmininke. Ekonomikos komitete išryškėjo dar vienas faktas, kad mes remiame svetimas šalis, nes Lietuva šiuo metu spirito negamina. Pasirodo, spiritą vežamės iš Latvijos ir „Stumbras“, kitos degtinės gamyklos atlieka tik pilstuko vaidmenį, todėl pasisakau prieš.
PIRMININKĖ. Gerai. Dirbame toliau, nes gerokai vėluojame. Aš norėčiau prašyti susikaupti ir sekti įstatymą svarstymo metu.
13.09 val.
Veterinarijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-1176(3)ES (svarstymas ir priėmimas)
http://www3.lrs.lt/pls/inter/w5_sale.klaus_stadija?p_svarst_kl_stad_id=-8724 – balsavimo rezultatai
2010 m. gruodžio 5 d., sekmadienis
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą